Foodpeople vil være en kompromisløs, toneangivende og værdiskabende dansk fødevarevirksomhed

Foodpeople ønsker at være en kompromisløs og toneangivende fødevarevirksomhed, der udfordrer den etablerede fødevarebranche. Vi er en virksomhed, hvor stolte kulturer og en bærende passion for mad mødes.

Vi prioriterer bæredygtighed og alle vores brød og boller er naturligvis økologiske. Vi mener, at man kan smage håndværket og den ærlige råvare. Vi repræsenterer en spændende, ansvarlig og sjov arbejdsplads.

Hos Foodpeople bestræber vi os på agere agilt og levere værdiskabende fødevareprodukter, for som virksomhed at fremstå som en endnu stærkere, fleksibel og professionel samarbejdspartner.

Vores udgangspunkt findes i italienske og danske håndværks- og gourmet traditioner – med udspring i vores københavnske bagerkollektiv bestående af Il Fornaio, Jalm&B og Trianon. Il Fornaio er kompromisløst italiensk bagværk og specialiteter, mens Jalm&B repræsenterer et nutidigt og urbant twist på nordisk bagværk. Trianon repræsenterer klassisk dansk bagværk.

Se ledige jobs

Bæredygtighed og ansvarlighed

Foodpeople er en virksomhed, der i høj grad er drevet ud fra holdninger og værdier. Bæredygtighed og at tage ansvar er derfor grundlæggende for vores selvopfattelse og ageren. Vi var Danmarks første slow food bageri – da vi allerede tilbage i 1980’erne gjorde oprør mod industrialiseringen af bagerfaget. Vi var også de første til at konvertere 100% til økologi, da tilgængeligheden og kvaliteten tillod dette i starten af nullerne. Vi har gennem flere år aktivt deltaget i Økologisk Landsforening, Fuldkornspartnerskabet samt diverse fora ift. mad- og fødevarespild.

Vi er en mangfoldig forretning med mere en 12 forskellige nationaliteter og har tæt samarbejde med kommune og myndigheder for inklusion af ledige, udfordrede unge såvel som flygtninge. Vores CSR-strategi og derigennem vores bæredygtighedsmål er under konstant udvikling og må efter vores opfattelse aldrig stagnere. Strategien har udviklet sig fra vores kompromisløse krav om økologi til også at indbefatte fødevarespild, strøm 100% fra vindenergi og ikke mindst inspiration og formidling. Vi skriver i vores vision, at vi ønsker at udfordre den etablerede danske fødevarebranche. Derfor har vi ikke kun fokus på økologien – men et konstant fokus på at innovere og udvikle. Vores CSR-strategi tager udgangspunkt i FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling – hvorunder vi specifikt udvikler løsninger ud fra FN’s delmål som fx verdensmål nr. 12 om ansvarligt forbrug og produktion.

Historien

Foodpeople blev en realitet i 2016, da ejer og direktør Susanne Boye Nielsen og grundlæggeren bag Il Fornaio overtog det hæderkronede Trianon bageri – oprindeligt grundlagt af Bagermester Jørgen Anton Ludvig Vinther i 1940.

Foodpeople etableres som bagerkollektiv bestående af Il Fornaio, Jalm&B og Trianon. Foodpeople bygger især på fundamentet og den kompromisløse tilgang til håndværket og råvaren fra Il Fornaio. Jalm&B bliver en realitet i forbindelse med sammenlægningen af virksomheden, og brandet bygger på det bedste fra begge verdener – med et nutidigt københavnsk twist og drive.

Historien byder på mange højdepunkter. Il Fornaio etableres i 1988 af Elvio Milleri og Edelvita Santos Milleri. Ægteparret har drevet restauranten Era Ora siden 1983 og 1997 modtager Era Ora sin første Michelin-stjerne – et niveau og en ære de har opretholdt lige siden og nu med hele 23 stjerner som bevis. Forbindelsen til restauranten understreger også Il Fornaio og senere Foodpeople’s kokketilgang til bagerfaget. I dag har vi adskillige kokke ansat som madmissionærer og produktudviklere.

Foodpeople er fortsat en privateget virksomhed hvor ejerskabet er delt mellem administrerende direktør Susanne Boye Nielsen og Elvio Milleri.

Vi vil være en kompromisløs, toneangivende og værdiskabende dansk fødevarevirksomhed - Susanne Boye Nielsen, ejer og administrerende direktør.

Det er vores ansvar at beskytte, udvikle og give håndværket videre til næste generation – Elvio Milleri, ejer og grundlægger.

Hvad vi tror på

  1. Kompromisløs tilgang til håndværket og råvaren - økologi naturligvis
  2. Passion, nysgerrighed og madglæde er smittende drivkræfter
  3. Tid til at gøre tingene ordentligt – lang fermentering for bedst mulig smag og tekstur
  4. Udvikling og innovation styrkes af en kokketilgang til bagerfaget
  5. Bæredygtighed handler om ansvarlighed, inspiration, muligheder og handling
  6. Styrken i menneskelig såvel som faglig diversitet
Top